عزت فنس
 
چجوری اعتماد به نفسمون رو بالا ببریم؟
 
خب حتما میدونی که داشتن اعتماد به نفس بالا الان از هر چیزی واجب تره! چرا که بدون اعتماد به نفس نمیتونیم به موفقیت چندانی در حوزه ی ارتباطی و کاریمون برسیم. ولی قبل از هر چیز، باید اول به این سوال جواب بدیم که اعتماد به نفس چیه؟
اعتماد به نفس ، باور و اعتقاد بدون قید و شرط فرد نسبت به توانایی خودشه اما باید بدونید که اعتماد به نفس بدون داشتن عزت نفس زیاد نمیتونه کمک کننده باشه. عزت نفس، ریشه و بنیان اعتماد به نفسه. وقتی فردی عزت نفس بالایی داشته باشه، ارتباط خوبی با خودش داره و تحت هیچ شرایطی پشت خودش رو خالی نمیکنه!
 

اعتماد به نفس

 
عزت نفس از کجا شکل میگیره؟
ریشه های اصلی عزت نفس  ما در خانواده شکل میگیره! اینکه والدین یا مراقب های اصلی مون در برخورد با خطاها و حتی موفقیت هامون چه واکنشی نشون دادن؟ اگر والدین منتقد و سرزنشگر و بی تفاوتی داشته باشیم به احتمال زیاد الان هم دچار خودسرزنشگری و خودانتقادگری هستیم.
 
در این متن قرار است ۶ راه برای بالا بردن اعتماد به نفس به شما پیشنهاد بدهیم. لطفا ما را تا پایان همراهی کنید.
 
1-باور داشته باشید که می‌توانید.
اولین و مهم ترین مسیر از راه های افزایش اعتماد به نفس اینه که خودتون را باور کنید. یعنی قبول کنید که می‌تونید شما هم تبدیل به یک فرد با اعتماد به نفس بشید.وقتی که این باور در شما شکل بگیره انگیزه برای بالا بردن اعتماد به نفس هم در شما زیادتر میشه و شاهد تغییرات خیلی زیادی توی این روند میشید.
 
2-محکم و با صلابت صحبت کنید.
 دومین راه از راه های افزایش اعتماد به نفس مطمئن و با صلابت صحبت کردنه . افراد با اعتماد به نفس، مهم ترین شاخصه ای که دارن، نوع صحبت کردنشونه. تا حالا دیدید که فردی اعتماد به نفسش بالا باشه و آرام و سر پایین صحبت کنه یا این که کم حرف باشه؟ مسلماً خیر.
همه افرادی که اعتماد به نفسشون فوق العاده بالاست، با صدای رسا و محکم صحبت می‌کنن تا حرف هاشون بیشتر به دل مخاطب بشینه.
علاوه بر این، مطمئن هم صحبت می‌کنن. یعنی وقتی می‌خواهند مطلبی را به دیگران انتقال دهند، طوری با آنها صحبت می‌کنن که خیالشون بابت اون مطلب راحت بشه. یعنی کاملاً آنها را از آن مطلب مطمئن می‌کنن.
این ویژگی افراد با اعتماد به نفس، یکی از مهم ترین ویژگی های آنان در مقابله با دیگرانه و میشه گفت به نوعی، راز موفقیت آنان هم همین هست.
 
3-مثبت نگر باشید.
 سومین راه از راه های افزایش اعتماد به نفس هم مربوط به ورودی های ذهن شما می شه. افراد با اعتماد به نفس، مثبت نگر هم
هستند و نمی ذارن افکار منفی وارد ذهن اونها بشه. اونا حتی در بدترین شرایط هم تمام تلاش خود را می‌کنن تا نکته ای مثبت از
آن شرایط بیرون بکشن. این ویژگی به آنها کمک می‌کنه تا هم حال بهتری نسبت به دیگران داشته باشن، هم با کوچک ترین مسائل
 ناراحت و عصبانی نشن و در نتیجه وقتی این اتفاق ها بیفته، اعتماد به نفس بالاتری هم داشته باشن.
 
4-به موفقیت های قبلی خود فکر کنید.
چهارمین راه از راه های افزایش اعتماد به نفس مربوط به گذشته شما و موفقیت هاتون می شه. موفقیت های قبلی که به دست آوردید را برای خودتان یادآوری کنید. حتی اگر این موفقیت ها فوق العاده کوچک باشن. این کار به شما یادآوری می‌کنه که می‌تونین بازهم به موفقیت برسید و آن اتفاقات خوبی را که قبلاً برایتان افتاده تکرار کنید. حتی می‌تونید بهتر از آن شوید. اصلاً اگر توانایی نداشتید که قبلاً موفق نمی‌شدید!
پس حتماً موفقیت های قبلیتان را یادآوری کنید تا این حس خودباوری در وجودتان پدیداربشه.
 
5-ورزش کردن را جدی بگیرید.
 پنجمین راه از راه های افزایش اعتماد به نفس به ورزش کردن شما مربوط می شه. اگر هر روز ورزش کنید و در آن مداومت داشته باشین، از دو جهت در تقویت اعتماد به نفس به شما کمک خواهد شد. اول این که خود ورزش، نیروی اراده و پشتکار و اعتماد به نفس را خود به خود تقویت می‌کنه و این یکی از ویژگی های بسیار عالی ورزش هست. و دوم هم این که اگه هر روز مرتباً ورزش کنید، به این باور می‌رسید که من می‌توانم به طور ثابت کاری را انجام دهم. در نتیجه این حس کمکتون می کنه تا اعتماد به نفس بالایی پیدا کنید. به همین راحتی!
 
6- زیاد نه بگویید.
ششمین راه از راه های افزایش اعتماد به نفس یک کلمه دو حرفی است که باید شما گاهی از آن استفاده کنید. در برابر خواسته دیگران نه بگویید. البته خواسته هایی که جلوی موفقیت شما را می‌گیرند. نه گفتن به شما این قدرت را می‌ده که بتونید نسبت به خواسته های دیگران با اعتماد به نفس بیشتری ظاهر بشید و خودتون را مهم تر از دیگران بدانید. اصلاً افراد با اعتماد به نفس فقط می‌تونن به خوبی نه بگن. پس اگر می‌خواهید با اعتماد به نفس شوید، زیاد نه بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *